Ude af syne; Ude af sind; Virksomhed
… 4 grunde til at se pÃ¥ at kontakte dine kunder pÃ¥ en mÃ¥nedlig basis.
Denne artikel omhandler dem, der ikke har en månedlig kontakt proces med din kundebase. Kalde denne kontakt proces, et nyhedsbrev eller hvad du ønsker. Du har brug for månedlig kontakt med dine kunder.
Din nuværende og fremtidige succes afhænger af evnen til at holde kontakt med dine kunder. Jeg vil give dig fire grunde til hvorfor du bør starte nu en månedlig kontakt program med dine kunder.
Du kan gøre indsigelse. “Det er en rigtig god idé, men…
Jeg har ikke tid til at gøre dette arbejde;
Jeg er alt for travlt med at køre min business;
Jeg ville hellere købe annoncer og beder de arbejder;
Mine kunder er forskellige. De vil ikke læse det;
Jeg er behageligt jagter efter nye kunder”.
MÃ¥nedlig kontakt med dine kunder er ikke bare en anden “ting” du skal gøre i din virksomhed. MÃ¥nedlige kontakter med dine kunder bør være hjørne-sten af den mÃ¥de, du gør forretning. Hvis dine kunder ikke høre fra dig, er du gÃ¥et fra deres sind. Til sidst er du ude af business.
Se, hvis nogen af disse grunde inspirerer dig til at begynde at kontakte dine kunder hver måned.
Det er billigere at arbejde med eksisterende kunder
Du kender allerede statistikken — det er 10 gange billigere at arbejde med din eksisterende kundebase end jage efter nye kunder. Lad os bryde det. Lad os sige du bruge $10.000 på reklame omkostninger for varer som netværksmøder, gule sider, annoncer, brochurer, osv. Hvis i et givet år får du 100 nye kunder, så betyder det, at hver ny kunde koste dig $100 i reklame omkostninger.
Hver ny udsigten tager 3-4 kontakter, før de bliver en kunde. Hvis din tid er værd $50 pr. time, som betyder, at hver ny kunde koster dig en anden $200 i din tid.
Hvad med den tid du affaldssortering ud udsigter fra dæk kickers? Hvor meget spildtid på dæk kickers, der producerer ingen resultater? Hvis du tilbyder første gang kunder rabatter eller særlige Kuponer, hvor mange penge du uddeling at gøre dem til din kunde?
Du kan gøre dine egne numre. Bundlinjen for mange virksomheder er de heldige at opnå nogen fortjeneste på en kundes første køb.
Hvis dine kunder ikke høre fra dig, vil du ikke være på deres sind!
Eksisterende kunder er en nemmere sælge
Du kender fra personlig erfaring, at en potentiel udsigt er meget sværere at sælge end en af dine nuværende kunder.
Sagen er enkel. NÃ¥r et kundeemne er blevet til en kunde, krydser de en usynlig linie, der siger, “Jeg stoler du.” “Jeg kan lide dig.” “Jeg tror i virksomheden.” Statistikker viser, at en person, der har købt fra dig én gang er tredive procent mere tilbøjelige til at købe fra dig igen.
Hvis din arbejdsdag var fyldt med “let salg”, hvordan vil det pÃ¥virke din tid og din energi? NÃ¥r du har haft en dag med let salg, ikke alt syntes bedre?
Hvis dine kunder ikke høre fra dig, er du ikke på deres sind når de går til at foretage et køb.
Kunden henvisninger-reklame kan du ikke købe!
Har du nogensinde modtaget en henvisning som dette fra en ven? “Ja, jeg fik køleskab fra Smiths apparat butik omkring fem Ã¥r siden. Det virkede fint. Jeg ikke sikker pÃ¥, om de er stadig i erhvervslivet.” Hvor sandsynligt ville du være at bruge denne henvisning til at søge en løsning pÃ¥ dit køleskab problem?
Når kunder har oplevet dit produkt og din service, er de nu store kandidater for at give kunden henvisninger. De har førstehåndserfaring med dit produkt eller din service. De vil nu anbefale dig til deres venner.
Dette er gratis reklame, og det er den mest magtfulde reklame du kan bruge. Men hvis dine kunder ikke har hørt fra dig, du er ikke længere på deres sind!
Dine konkurrenter er at kontakte dine kunder
Bare fordi din klienter var dine kunder en gang, er der ingen garanti, vil de være for evigt. I virkeligheden, er kundeloyalitet i de sidste mange år faldet, selv for kendte virksomheder.
Dine kunder er ved at lære hver dag om nye køb muligheder. Disse kan være online muligheder, postordre optioner eller særlige niche butikker. Flere og flere kunder udøver deres købe muligheder.
Hvis du ikke kontakter din kundebase, er dine konkurrenter. Lytte til radio, TV, watch annoncer i avisen, eller indskrive online. Hver dag, den gennemsnitlige person er at få 3.000 meddelelser til at købe ting. Hvor længe tror du det vil tage før kunden begynder at drage fordel af tilbuddene fra dine konkurrenter?
Dine kunder kan ikke høre fra dig. Du kan være sikker på, de hører fra dine konkurrenter.
Konklusion.
Start en månedlig kontakt processen med dine kunder er ikke bare en anden forretningsstrategi. Det er en anden måde at drive din virksomhed. Det vil spare dig dollars; det vil øge din fortjeneste; det vil gøre dit arbejde lettere. Det vil skabe en meget stærkere forretning for din fremtid. Jeg håber denne artikel har inspireret dig til at starte din egen månedlige kunde kontakt program.
Hvis du ønsker mere praktiske oplysninger om, hvordan du oprette din egen mÃ¥nedlige kontakt program og gøre det effektivt hos kunderne, e-mail mig Al@successfulmarketingtools.com med emnelinjen “MÃ¥nedlig kontakt rapport.” Jeg vil sende dig en gratis rapport, der viser dig praktiske detaljer om denne marketingstrategi.
Copyright Al Hanzal, 2005. Alle rettigheder forbeholdes
Hanzal Enterprises, Inc.
4191 granit retten
Eagan, Minnesota 55123
651-485-3340