De fire love af ledelse

Lederskab er motiverende eller det snublende i mørke. Efter alt, er det mere effektivt at have folk ønsker at gå fra punkt A til punkt B i stedet for at blive beordret til at gå fra A til B?
Evne til at indgyde “vil” i andre, til at motivere dem, markerer forskellen mellem gennemsnitlig ledere og store ledere.
Men mange ledere misforstÃ¥ den sande betydning af motivation. Og hvis du misforstÃ¥r dens betydning, du ikke kan gøre det ske. Bryde love, og du vil ikke at motivere mennesker. Eller du kan motivere dem– men motivere dem imod dig.
Her er fire “Love” af motivation, du skal overholde, hvis du ønsker at konsekvent motivere folk til at fÃ¥ gode resultater.
Først, lad os være klar over, hvad motivation. Ordet stammer fra det latinske rod “til at flytte.” Motivation indebærer bevægelse; men den latinske rod angiver det ikke er bare bevægelse, men ogsÃ¥ “det der udløser bevægelse”.
Må ikke få mig forkert. Jeg regner ikke engle på hovedet af en PIN-kode. Denne subtile dobbelte betydning i selve roden af ordet motivation repræsenterer en åbenbar lederskab lektion for dig.
Denne lektion kan forstås inden for rammerne af de fire love motivation.
Lov 1. Motivation er fysisk pÃ¥virkning. Bemærk at de to første bogstaver af ordet er de to første bogstaver i ord som “motor”, “bevægelse”, “momentum”, “motion”. Disse ord betegne fysisk pÃ¥virkning. Motivation er ikke hvad folk mener eller føler, men hvad de fysisk gør. Endvidere er det ikke blot engagere sig i fysisk handling men ogsÃ¥ forberedelse til fysisk handling. Med andre ord er der action og ogsÃ¥ det, der udløser handlingen.
Loven 2. Motivation er deres valg. Mange ledere er clueless om motivation, fordi de tror det er deres eget valg. De tror, fordi de simpelthen ønsker folk at være motiveret, folk bør automatisk være motiveret. Denne misforstÃ¥else har forÃ¥rsaget mange en leder til at komme til sorg. Handling af deres bliver motiveret er ikke dit valg, det er deres, altid. Motivation kan ikke gøres til mennesker. Folk skal “gøre” motivation til sig selv. Lederne kommunikerer, og de mennesker, de fører motivere sig selv.
Lov 3. Følelser drev motivation. Ord følelser og motivation kommer fra den samme latinske rod “at flytte”. NÃ¥r du ønsker at flytte folk til at handle, engagere deres følelser. Motivation indebærer følelsesmæssigt engagement.
Lov 4. Ansigt til ansigt tale er generelt den bedste måde at motivere folk (dvs., har disse mennesker vælger at være motiverede.)
Med disse begreber i tankerne, kan du begynde at få en klar forståelse af motivation ved at studere fortiden.
Denne øvelse vil skærpe dine ideer på motivation. Hvem var de tre mest effektive ledere i historien? Hvorfor var de effektive? Hvem var de tre mindst effektive? Hvorfor var de ineffektive? Hvem er de mest effektive ledere i din branche? Hvorfor er de effektive? Hvem er de mindst effektive ledere i din branche? Hvorfor er de så ineffektive? Hvem er de mest effektive ledere i organisationen? Hvorfor er de så ineffektive?
Nu gå tilbage over hvert svar og binde det til motivation eller mangel der af. Hvad motiverende lektion er der i hvert svar? Dermed kan du finde dig selv ændre og skarphed dine ideer om motivation; og dermed ændre og skarphed dine lederevner.
I del to, vil jeg uddybe hver lov.
2005 © Filson Leadership Group, Inc. Alle rettigheder forbeholdes.
TILLADELSE til GENUDGIV: Denne artikel kan genudgives i nyhedsbreve og på websteder omhandlet attribution er forfatteren, og det ser ud med den medfølgende copyright, ressource boks og levende websted link. E-mail meddelelse om hensigt om at offentliggøre er værdsat men ikke påkrævet: mail til: brent@actionleadership.com