At holde kunderne glade holder dem kommer tilbage

Uanset om du er en erfaren lille virksomhed professionel, eller du har lige åbnet dine døre til nye kunder, din markedsføring strategi bør ikke kun indebærer at bringe i nye forretninger, bør det også omfatte, at holde dine nuværende kunder, dit vigtigste aktiv, glad og komme tilbage efter mere eller henvise dine tjenester.

Top-notch kundeservice er den vigtigste bidragende faktor for succesen af din virksomhed. Desværre, der er nogle erhvervsfolk, der ikke lever af synspunkt. Jeg er ikke sikker på, hvis de ikke forstår fordelene ved at gøre kunderne føler sig som nummer et, men lad os se om vi ikke kan holde os fra at glemme dem, der har hjulpet vores virksomheder komme, hvor de er i dag.

At yde ekstraordinær kundeservice centre rundt om at sikre, at dine kunder er tilfredse. De har brug at føle, at du forbedrer din virksomhed for at forbedre deres forretning. Der er flere processer, der vil bevise din dedikation til Exceptionel kundeservice og er et must for alle erhvervsfolk.

Give bedst service og give det til tiden. At holde gæsterne glade betyder du give dem din allerbedste og du sørge for at levere når du siger du vil. Hvis en eller anden grund du nødt til at forsinke leveringen, være ærlig med din klient og informere dem om situationen. Hvis forsinkelsen vil være til nogen ulempe for din klient, Sørg for at kompensere dem eller tilbyde at bidrage til at afhjælpe krisen.

Virkelig lytte til dine kunder og deres behov. Du kan muligvis give ekspertrådgivning, men de som regel ved, hvad de ønsker. Arbejde med vil dem give dem præcis hvad de skal, og at bidrage til at forbedre deres forretning. Og det samme gælder når tilbageføres. Hvis din klient gør et forslag til dig at hjælpe med at forbedre din forretning, overveje deres udtalelse. De er jo eksperter om, hvad de har brug for fra dig.

Stræbe efter at altid forbedre dine tjenester. Med fremskridt inden for teknologi er det altid en god ide at opdatere dine færdigheder. Men det bør ikke være den eneste grund. Forbedre dine tjenester gør det muligt at tilbyde mere til dine kunder og dermed holder dem glade.

Stille en garanti. Dette er et afgørende aspekt af exceptionel kundeservice. Tilfredshed er noget alle ønsker. Hvis de er 100% tilfreds med hvad du har givet dem, vil de være din største bidragyder til fremtidige virksomhed. Hvis de ikke er tilfreds, så sørg for din afhjælpe problemet.

Give hurtige svar på alle meddelelser & forespørgsler. Ikke holde dine kunder venter. Prøv at vende tilbage telefonopkald inden for 24 timer, eller mindst 36 timer. Folk bliver utålmodige og vil gå videre til den næste virksomhed for hvad de har brug for. Reagere på e-mails på samme dag hvis det er muligt og besvare alle skriftlige henvendelser indenfor 3 hverdage. Længere forespørgsler vente at blive reageret på, jo større chance for at miste deres business alle sammen.

Sig altid Thank You! Hvor god føler du, når nogen siger tak til dig? At følelser skal deles. Sende takkekort til dem, der anmoder om et tilbud og når en ny kunde kommer om bord. For at spare omkostninger, sende e-postkort eller e-mails tak.

Kundeservice er vigtig for at sikre din virksomhed succesfuld fremtid. Ved at holde dine kunder glade, du føjer til værdien af din forretning og tjenesterne, du tilbud og viser sig at andre at du er den person, de bør tale med, når de er i brug for dine tjenester.